måndag 31 augusti 2009

Höstsäsongen 2009 har startat

Första dagen på säsongen och jag tänkte pröva lite nya drag i våra distanskurser. Tänkte vara lite hipp.

Egentligen är det mest för min egen del och föra att kunna jobba lite effektivare med de 5 parallella kurser som jag nu är kursansvarig för.

Nyhet 1: Bloggen db-o-webb.blogspot.com.

Viss information behöver alla kursdeltagare oavsett vilken kurs ni går. En del tekniska problem och lösningar är även de generella oavsett vilken kurs ni deltar på. Prenumerera på inläggen så missar du inget. Bloggen når ni även enkelt via kursens sida på Its.

Nyhet 2: Twittrar på twitter.com/mos_bth.

Ni ser resultatet längst upp till höger på denna blogg. Tanken är mest att visa var jag är när jag inte svarar på era foruminlägg eller hänger på irc. Ni kan ha koll på mig, bara det...

Nyhet 3: Handledning via IRC på irc://irc.bsnet.se/#db-o-webb.

IRC är en utmärkt teknik för snabba frågor och svar för oss som sitter mycket på distans och vill ha någon likasinnad att prata med. Kanske kan vi tom få en liten klassrumskänsla på en distanskurs. Läs mer på Kom igång med irc.

Låt oss se hur dessa nyheter faller ut och om de underlättar vårt arbete, ert och mitt. Om inte annat så får vi använda oss av några snygga exempel på vad man kan åstakomma med db o webb-programmering (twitter, blogspot), bara det är ju ett nöje.

/Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar